Marketing advies / Consultancy

4orange helpt bij het maken van de juiste keuzes en weet de weg naar efficiënt en effectief klantcontact

4orange helpt relaties bij het uitwerken en implementeren van de meest effectieve klantstrategie. Hierbij kijken we enerzijds naar het verhogen van de waarde van en voor klanten en anderzijds naar het optimaliseren van de marketingorganisatie.

Voor veel bedrijven ligt de focus op het inrichten en optimaliseren van de online strategie. Centraal hierbij staat het inzichtelijk maken van kansen uit de groei van beschikbare klantdata. Door het automatiseren van de onderliggende marketingprocessen kan er meer tijd worden besteed aan het benutten van deze kansen en kunnen gerelateerde marketingkosten worden verlaagd.

Dit doen wij in 3 stappen die we als geheel of aparte projecten kunnen uitvoeren:

  1. Het identificeren van het meest effectieve business model. Hierbij analyseren wij welke onderscheidende kansen er zijn bij toekomstige en huidige klanten en op welke wijze deze kunnen worden benut;
  2. Het vertalen van deze kansen naar proposities en een gerelateerde en relevante klantdialoog;
  3. Het inrichten van de customer intelligence en campagnemanagement omgeving om de klantkennis en klantactivatie processen optimaal te ondersteunen.

Consultants van 4orange hebben veel ervaring in het vakgebied en weten precies welke hobbels onderweg (en in de organisatie) kunnen worden ervaren. Zij loodsen u snel en efficiënt naar het gewenste resultaat.

Projecten

Projecten waar wij ervaring mee hebben zijn o.a.:

  • Klantgroep segmentatie: bepalen van die klantsegmenten waar op een andere wijze op behoeften en wensen van klanten kan worden ingespeeld. In combinatie met het inzichtelijk maken van klantwaarde kan er per klantsegment een specifieke propositie worden ontwikkeld met een hoog rendement;
  • Klantkennis: het inzichtelijk maken van (potentiele) klanten om alle kansen en bedreigingen per klantgroep in kaart te hebben. Hierbij wordt tevens een proces ingericht om periodiek de kennis met betrekking tot klanten te blijven monitoren en relevante ontwikkelingen tijdig te signaleren;
  • Implementeren van klantwaarde: Het bepalen van de (huidige en potentiele) waarde van  klanten. Hierbij wordt gekeken naar alle opbrengsten en kosten van een klant. Op basis van deze waarde, kan in combinatie met inzicht in de diverse klantsegmenten worden bekeken op welke wijze de klantwaarde kan worden geoptimaliseerd;
  • Klant contactmanagement: welke contactmomenten kunnen voor klanten (beter) worden ingevuld en benut. Hierbij worden alle kanalen bekeken en in een omni-channel strategie meegenomen. Gelijktijdig kan een centraal campagnesysteem worden ingericht om over alle kanalen heen campagnes te ondersteunen en te automatiseren;
  • Implementatie van marketingsoftware: Voor het ondersteunen en optimaliseren van marketing processen. Hierbij onderscheiden we de volgende functionaliteiten:

4orange consultancy

Meer informatie? Neem contact op met Joyce Lopulalan of Marielle van der Zwan via 020-7504400 of stuur een email naar info@4orange.nl