4orange Connect add on voor ERP, DWH en CRM

4orange Connect add on voor ERP, DWH en Microsoft Dynamics CRM

Microsoft Dynamics CRM is een veel gebruikte CRM applicatie. De CRM omgeving kan aangesloten worden op de bestaande back office, maar ook zelfstandig geïmplementeerd worden. Onderstaand wordt duidelijk gemaakt waar diverse systemen voor zijn en wat het verschil is tussen een ERP systeem, Datawarehouse, CRM systeem en marketing database of marketing automation.

Verschil tussen marketing database, datawarehouse, ERP en CRM

ERP staat voor Enterprise Resource Planning. Deze systemen bestaan al lang. Zij brengen de automatische afhandeling van logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen onder in één bedrijfsbreed informatie- en managementsysteem.

CRM staat voor Customer Relationship Management. Deze term is de opvolger van de marketing & sales systemen die eind vorige eeuw zijn ontstaan. CRM systemen zijn bedoeld voor de operationele ondersteuning van de 1:1 contacten voor de afdelingen marketing en verkoop. Alle contacten worden hierin geregistreerd, eventueel met verkoop kansen, welke makkelijk te selecteren zijn voor 1:1 communicatie. CRM wordt veel gebruikt in B-to-B omgevingen en kunnen aangesloten worden op ERP systemen om een totaalbeeld van de klant te krijgen.

Een datawarehouse is een verzameling van gegevens die in een dusdanige vorm is gebracht dat terugkerende en ad-hoc vragen in relatief korte tijd beantwoord kunnen worden zonder dat de bronsystemen zelf daardoor overmatig belast worden. In een datawarehouse worden geen gegevens ingevoerd of aangepast door gebruikers zelf. Het is vooral bedoeld voor het genereren van rapportages of dashboards. Een datawarehouse wordt altijd op maat gemaakt. Alle communicatieprocessen die door een datawarehouse worden ondersteund zijn intern gericht. Een datawarehouse vervult in tegenstelling tot een CRM systeem of marketing database nooit een directe functie in de communicatie met klanten.

Een marketingdatabase is gespecialiseerd in het bijeenbrengen van diverse databronnen met als doel inzicht te geven in de behoeften en het gedrag van klanten zodat propositie en communicatie beter afgestemd kunnen worden op de specifieke klantsegmenten. Een marketingdatabase is bedoeld voor het analyseren van data om daarmee de vertaling te kunnen maken van data naar informatie. Deze informatie biedt inzichten in patronen die zich aftekenen door verschillende vormen van data te combineren. Een onderdeel van de marketingdatabase is campagne management, waarmee geautomatiseerd 1:N of N:N communicatie kan plaatsvinden. Ook in een marketingdatabase wordt geen data ingevoerd. Meestal zijn een datawarehouse, een ERP systeem en/of een CRM systeem de bronnen van een marketingdatabase.

Waarom marketing software

Onderstaande afbeelding maakt duidelijk waar een marketing database gepositioneerd kan worden:
Communicatie kwadrantv2

Waarbij de volgende assen tegenover elkaar staan:
– Is de communicatie intern gericht of extern gericht
– Is de terugkoppeling of uiting 1:1 of N:N

4orange Connect

4orange Connect is een marketingdatabase.
Gespecialiseerd in:
– Samenbrengen van data uit diverse systemen
– Totaal klantbeeld
– Analyse, selectie en campagnemanagement over diverse kanalen
– Communicatie 1:N of N:N
4orange Connect geeft maatwerk binnen een standaard omgeving. Elke marketingdatabase is anders en alle databronnen zijn anders. Het grote voordeel van een standaard omgeving is dat de implementatietijd kort is. Binnen een week kunnen de eerste inzichten gegeven worden! Binnen een maand kan het systeem volledig operationeel zijn.

Add on

4orange Connect heeft een bestaande connectie met Microsoft Dynamics AX en Microsoft Dynamics CRM waardoor de data uit beide systemen automatisch in de marketingdatabase terecht komt en beschikbaar is voor analyse, rapportage en campagne management.

Met 4orange Connect op AX en/of CRM zijn efficiency resultaten bereikt tot 23%! Deze resultaten komen voort uit;
– Inzicht (oa mbv modellen)
– Segmentatie
– Propositie verbetering
– Efficiëntere marketing
– Effectievere sales

4orange Connect is, net zoals een datawarehouse, geen operationeel systeem waar gegevens in gewijzigd worden.
regie over alle kanalen

Regie over alle kanalen

De klant zit in de drivers seat. Via diverse kanalen (customer touchpoints) is toegang tot uw bedrijf mogelijk.

4orange Connect maakt geautomatiseerde marktbewerking mogelijk over verschillende kanalen.

Juiste methoden en juiste tooling zorgen ook in middelgrote organisaties met een beperkte marketingafdeling voor een optimale samenwerking.
Wij helpen u graag de juiste keuzes te maken.

Neem contact op met ons salesteam via 020-7504400 of email Joyce Lopulalan of Mariëlle van der Zwan