4orange vernieuwt en verbetert Personicx klanttyperingen

4orange, al bijna 30 jaar expert op het gebied van (consumenten)data, heeft haar levensfase segmentatiesysteem Personicx voorzien van een grootse update.

De jarenlang zelf verzamelde data van de Nederlandse consument heeft ons altijd in staat gesteld organisaties te voorzien van tastbare klantprofielen. Door de snel opvolgende veranderingen van de laatste jaren, vonden wij het tijd om de Personicx typeringen dit jaar van een extra grondige update te voorzien. Dit resulteert in het bieden van klantprofielen die de werkelijkheid nòg beter benadert”, aldus Mariëlle van der Zwan, partner bij 4orange.

Personicx heeft als onderscheidend vermogen dat het zowel socio-demografische als lifestyle kenmerken bevat. Dit helpt (online) marketingafdelingen hun content en klantreizen beter af te stemmen op het specifieke klanttype. Ook als u de mensen zelf nog niet echt goed kent. De Personicx klanttyperingen zijn toegewezen op huishoudniveau. Dit resulteert in een klanttypering voor elk huishouden in Nederland.

“In deze Personicx update is de focus gelegd op een nog verdere benadering van de werkelijkheid. Dat is ons gelukt door de combinatie van onze historische data, de aanwas van continue consumentenonderzoek, partnerbronnen en openbare bronnen te combineren. Een volgende update zal waarschijnlijk een verdere toespitsing op toepassingsmogelijkheden van onze klanten zijn, ” aldus Matthijs Koevoet, Dataspecialist bij 4orange.

De kracht van klantprofielen

Het werken met klantprofielen is enorm krachtig om gerichte marketingstrategieën uit te rollen. Het is mogelijk om klantprofielen eenmalig inzichtelijk maken. Dit is natuurlijk een momentopname. Door het continu inzetten van klantprofielen worden trends, trendbreuken en de invloed van nieuwe producten/ diensten binnen doelgroepen direct inzichtelijk. Kies daarom altijd voor een klanttypering die kanaaloverstijgend is en ook de vertaling biedt naar de rest van Nederland (waar bevinden de zogeheten look-a-likes zich?).

Personicx verbindt on- en offline kanalen

Personicx klanttyperingen zijn direct te koppelen aan uw bestaande klantendatabase. Hiermee worden inzichten in de verschillende doelgroepen gecreëerd. Met behulp van deze inzichten, biedt 4orange u tevens de mogelijkheid om deze klantprofielen online in te zetten. Zodra uw bezoeker zich inschrijft op een landingspage, is het mogelijk deze lead te classificeren op basis van Personicx . Binnenkort is het ook mogelijk om gewenste doelgroepen – op basis van Personicx typering – online te selecteren en te targeten. Hierover binnenkort meer!

Meer weten over Personicx?
Neem dan contact op met Joyce Lopulalan, Business Development Manager
T: 06-50415646 of E: joyce.lopulalanl@4orange.nl