Haal meer rendement uit uw bestaande data!

In verschillende branches staan de marges flink onder druk. Elk bedrijf is naarstig op zoek naar (nieuwe) manieren om de consument voor zich te winnen. Dit wordt vaak gezocht in het uitbreiden en/of verbeteren van (bestaande) diensten of (disruptive) samenwerkingsvormen met partners. Wat menig bedrijf zich niet beseft is dat de kansen in eerste instantie veel dichter bij huis te vinden zijn. Uw eigen (1st party) data is namelijk het échte goud van uw organisatie. 4orange zorgt voor maximaal rendement uit eigen data, met behulp van Data Management Platform 4orange Connect.

Hoge kostenpost: versnippering van data

Als uw bedrijf al menig jaar bestaat is de kans groot dat u per vestiging beschikt over meerdere databronnen. Immers, uw data wordt vastgelegd in verschillende systemen (DMS, CRM systeem, financieel systeem, e-mailprogramma). Niet ondenkbaar dat u verschillende, relevante kenmerken van één relatie versnipperd in deze systemen aantreft. Het gevolg is dat u geen compleet klantbeeld heeft, waardoor het inspringen op klantwensen op het juiste moment bemoeilijkt wordt. Bovendien kost het uw organisatie jaarlijks een behoorlijk bedrag om deze data up-to-date te houden. En loopt u zelfs het gevaar dat u leaddata aankoopt, die al in uw bronsystemen voorkomt. Waste of money!

Datacentralisatie: opbouw van een Golden Record

4orange Connect, het Data Management Platform bij uitstek, brengt alle data binnen uw organisatie laagdrempelig bijeen. Daarmee wordt een zogeheten ‘Golden Record’ gecreëerd. Dit record combineert alle data uit alle systemen die u van 1 specifieke relatie heeft. Dit resulteert in één volledige digitale klantkaart. Met dit volledige, 360 graden klantbeeld bent u in staat de juiste keuzes ten aanzien van werving, behoud, up- en cross sell en retentie maken. Het biedt tevens het fundament voor nieuwe producten/ diensten en samenwerkingen.

Verantwoord met data omgaan: volledig AVG proof

  • Via het Data Campagne Management Platform worden een aantal wezenlijke AVG zaken geborgd, namelijk:
  • De herkomst van de verschillende data per bron wordt vastgelegd
  • De business rules over databronnen samenvoegen is geborgd
  • De (commerciële) activiteiten die per relatie hebben plaatsgevonden en via welk kanaal
  • Het vastleggen van de opt ins op de gewenste niveaus (nieuwsbrief, (commerciële) aanbiedingen en informatie etc.)
  • Logging van activiteiten van medewerkers in het systeem door middel van het toekennen van rollen en rechten.

4orange is ruim 25 jaar specialist op het gebied van het bijeenbrengen, analyseren, interpreteren of segmenteren van data. Of het nu gaat om realtime-, big-, offline- of online/ social data. Daarnaast ontwikkelt 4orange specifieke software oplossingen en beschikt zij over jarenlang verzamelde consumentendata.

Wilt u ook meer uit uw bestaande data halen èn direct AVG-proof zijn?

Vul dan nu onderstaand contactformulier in voor het maken van een afspraak.