Skip to content
logo 4orange
4orange
  • Oplossingen
    • Automotive
    • E-commerce
    • Non profit
    • Retail/FMCG
    • Utilities
    • Overige branches
  • Producten & diensten
    • Services
    • Marketingdata science as a service (MDSaaS)
    • Specifieke analyses
    • Marketingadvies
    • Data
    • Infobase
    • Personicx
    • Omniportraits
    • Software
    • 4orange Connect
    • ETL Designer
    • Category scan
    • B2B Lead Generatie
    • DMTools
  • Resources
    • Cases
    • Artikelen
  • Over ons
    • Missie & visie
    • Ons team
    • Partners
    • Werken bij
  • Contact
    • Routebeschrijving
    • Afspraak inplannen

Hoe je je e-commerce geheimen met data ontsluit

Van ideale terugkerende klanten tot nieuwe succesvolle producten en meer

De webshop optimaliseren is voor iedere organisatie die iets met e-commerce doet een uitdaging. De groeimogelijkheden zien de meeste stakeholders wel maar hoe realiseer je die groei met alle data die je hebt?

Op dit moment heb je een aantal datasilo’s als bestelorders, geautomatiseerde CRM-gegevens, nieuwsbriefinschrijvingen, input uit socials en historische marketingdata.

Deze datastromen zitten boordevol kennis en kansen die je helpen om je bedrijf sneller te laten groeien. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Wil je ook eindelijk marketingdatagedreven werken?

Neem dan eens contact met ons op!

Gerelateerde cases

Allshoes transformeert tot datagedreven marketingonderneming

All Shoes
Case

Diverse datastructuren en softwaresystemen combineren tot één systeem

blank
Case

Eindelijk marketingdatagedreven werken

De simpele versie is door je systemen op een logische manier te integreren, de data-invoer eenmalig plaats te laten vinden en deze data te verrijken met speciale databases. Daarna kunnen er betere analyses worden uitgevoerd en kan daarnaar gehandeld worden.

Klinkt goed, maar wat levert dat op?

Nou, ten eerste leer je je ideale klant veel beter kennen. Doordat je nu met een schone dataset werkt met kloppende realtime klantengegevens haal je tijdens de verrijking ook psychografische, lifestyle en sociodemografische kenmerken naar boven. Dat maakt dat je beter kunt segmenteren en optimaliseren – ook met een kleinere dataset.

Ten tweede haal je trends uit de data die anders over het hoofd gezien worden. De lappendeken aan systemen die je nu hebt zullen ongetwijfeld reportages of dashboards hebben. Alleen mis je het totaaloverzicht. Je kijkt ernaar in 1D + 1D + 1D in plaats van 3D.

Tel dat bij elkaar op en je krijgt een marketingdatagedreven webshop waarmee je ideale terugkerende klanten beter kan gaan bedienen, nieuwe succesvolle producten op het juiste moment kan introduceren en gericht nieuwe prospects binnenhalen.

De marketingdata creatives van 4orange helpen je hierbij. Van ontdubbeling tot inrichting, verrijking en analyse tot het opzetten van een geoliede marketing automation machine waarmee je ideale klanten door-en-door leert kennen. Wij brengen de tools en de experts – jullie profiteren van de resultaten.

Gerelateerde producten

blank

4orange Connect

Klaar om de volgende stap in marketing automation te zetten en zelf aan de slag te gaan met een Customer Data Platform? 4orange Connect is de flexibele online CDP voor professionele organisaties en komt in 3 abonnementen.
Meer informatie
blank

Category scan

Speciaal ontwikkeld voor FMCG & retail. Deze tool laat marketing- en verkoopkansen zien in een gegeven regio; van omzetprognoses tot het effect van aanpassing van het verzorgingsgebied en meer.
Meer informatie
blank

Marketingdata science as a service (MDSaaS)

Met DSaaS haal je tijdelijk hooggekwalificeerde data-experts in huis op projectbasis of via een strippenkaart.
Meer informatie
Logo 4 orange / An Umbrella Brand company
Neem ook eens een kijkje bij onze 4orange Connect oplossing >
LEGAL
  • Cookiestatement
  • Privacy Statement
  • Algemene voorwaarden
CONTACT

Hogehilweg 24
1101 CD Amsterdam Zuidoost
T +31 20 750 44 00
info@4orange.nl

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Vul je e-mailadres hieronder in en ontvang onze nieuwsbrief.

Naam
This field is for validation purposes and should be left unchanged.