Lead database; de vijf grootste voordelen

focusEen lead database biedt de mogelijkheid om in het acquisitie traject te registreren wie als lead wordt benaderd en wat de reactie was. Indien er externe data wordt gebruikt (voor direct mail, email- of telemarketing campagne), is het van belang te weten dat mensen niet dubbel benaderd worden. Bovendien is het geld verspilling wanneer deze lead al eerder is benaderd.

De 5 grootste voordelen van een lead database:
  1. De lead database van 4orange verbindt laagdrempelig de informatie uit diverse courante systemen binnen uw organisatie (zoals een CRM, DMS of backoffice systeem);
  2. De benaderde leads die geen interesse tonen, worden niet opgenomen in de overige systemen, maar direct gearchiveerd. Hiermee voorkomt u dat leaddata (te lang) in uw systemen wordt bewaard;
  3. Het dubbel benaderen van dezelfde leads (en aanschaf!) wordt voorkomen, doordat de lead database altijd toetst of personen al eerder zijn benaderd. Dit voorkomt onnodig dubbele kosten bij de inzet van eventuele externe bestanden;
  4. De lead database is flexibel in te regelen, waardoor alle niveaus van opt in geregistreerd worden. Hierdoor bent u ook op toekomstige (wets)wijzigingen voorbereid;
  5. Met deze aanpak kunt u een gerichte leadstrategie opzetten en besteedt uw salesafdeling tijd aan de beste leads, waardoor het conversieproces verbeterd wordt!

Wilt u meer weten over het genereren van leads, lees dan het artikel 100% meer leads met marketing automation b2b

Meer informatie?

Wilt u weten hoe 4orange u kan ondersteunen om nog dit najaar een lead database op te zetten binnen uw organisatie? Neem dan contact op met Joyce Lopulalan via 020-7504400 of email Joyce.lopulalan@4orange.nl